Nová auta jsou pro mnohé mimořádně atraktivní volbou. Přece jen, pocit toho, že má člověk něco nového, při čemž se nemusí bát technických problémů je pro mnohé extrémně lákavé. Druhou stranou mince je výrazně vyšší pořizovací cena, stejně tak potřeba návštěvy pouze autorizovaného servisu, který je pochopitelně výrazně dražší. To je nutné k tomu, aby zákazníkovi nepadla záruka. Právě záruka byla v posledních letech pro automobilky nástrojem v boji s konkurencí. Jeden pán například využil 10 leté záruky Kie fakt naplno.
Využít záruku naplno
Pokud se rozhodnete koupit nové auto, určitě si budete užíváte komfort záruky. Máte-li ji prodlouženou, buď to jako benefit nebo za příplatek, máte na jazyku možná divnou pachuť. Na dlouhá léta se tak musíte smířit s výrazně vyššími výdaji za pravidlené prohlídky či výměny spotřebního materiálu v autorizovaném servisu. Ten umí být i několikanásobně dražší volbou, než nějaký vesnický servis zručného mechanika. Taková extra dlouhá záruka je podobná jako životní pojistka. Drtivá většina lidí jen platí více v podstatě za pocit jistoty a bezpečí. Je jen velmi málo lidí, kterým se životní pojistka či prodloužená záruka vyplatí. Pánu, který se se svou zkušeností podělil na portálu reditt.com se to však extrémně vyplatilo.
Kia je u nás opravdu výrazně rozšířená, v USA však o svoji pozici musela urputně bojovat. V roce 2012 tak přišla s unikátní nabídkou, o kterou by se u nás asi zákazníci pobili. Dnes je standardem záruka ve formě určitého nájezdu nebo určitá doba používání s tím, že veškeré kontroly a výměny si v autorizovaném servisu platíte. V roce 2012 však Kia na USA trhu přišla se zárukou v délce 10 let bez ohledu na počet najetých kilometrů! To byla bezkonkurenční nabídka a aby toho nebylo málo, zahrnovala i některé úkony bezplatně. Například výměnu oleje, která je při vysokém nájezdu jistě citelnou položkou. Jednalo se o Kiu Sorento, kterou její majitel od roku 2012, tedy za 10 let provozu užíval opravdu naplno. Najel neskutečných 978 370 km! To činí více než 8 000 km měsíčně, což je opravdu víc než dost. Drtivá většina z nich však byla na dálnici, auto tak bylo mechanicky namáháno relativně málo. Přesto bylo v servisu více než často. Mělo v sobě motor, který trpěl nadměrným únikem oleje, kvůli čemuž zavítal majitel do servisu Kia na výměnu oleje až 203 krát! Přibližně každých 5000 km. Už jen na tomto musela být Kia pořádně škodná, jelikož olej vyměňovala bezplatně v rámci záruky. V rámci záruky Kia měnila také olej v převodovce a to až 20 krát. Samotnou převodovku musel servis měnit 4 krát, mnohem horší to bylo s motorem. Tento motor byl v Sorentu sice již beztak málo spolehlivý, ale majitel měl „štěstí“ na mimořádně nekvalitní kousek. Každý motor zvládl jen kolem 10 000 km, takže ho bylo zapotřebí měnit v podstatě každý rok. Kia ho v tomto autě měnila dohromady 10krát! Inu, na jedné straně jde o katastrofální vizitku tohoto auta, na druhé straně jde o skvělé hodnocení servisu a služeb Kie. Záruka na tomto autě však již skončila a vzhledem k jeho nespolehlivosti je už jen otázkou času, kdy tato Kia Sorento definitivně doslouží, i když zvládnout téměř 1 000 000 km určitě nedokáže každé auto.